donderdag 30 december 2010

laatste dingetjes schedel.

Na het drogen en lijmen een laagje wit eroverheen gebrushed met een plastic handschoen. Het geel, bruien en zwart schijnt door, met een cool effect. Om dezelfde reden heb ik de oog-gaten diep zwart gemaakt. EN TOEN kwam ik erachter dat ik de onderkaak scheef had geplakt. PIEP!

Dus deze heb ik gebroken en weer aan elkaar gelijmd om dit zoveel mogelijk te herstellen, zoals je kan zien, zit hij recht van voren nog steeds een beetje scheef. Daarna lakken. Ik ben erg tevreden over het eindresultaat,  het is stevig (ik heb hem al laten vallen, aaaah!) en weegt maar 100gram. Er zit dus twintig gram vernis op ofzo, maar dat geeft het wel stevigheid. Het resultaat ziet er vele malen zwaarder uit dan 100 gram en het is overduidelijk een schedel.

Ik heb een spulletje gevonden, waarmee we een afdruk kunnen maken, dus waarschijnlijk is dit de laatste keer, dat ik zo een schedel maak. Ik wil dat gauw gaan proberen, want dat lijkt me te gek..
Hier zie je een youtube fimpje van dragon-skin.

Of het allemaal nodig is, is de vraag, ik vond op amazon een vrij goedkope toilet-borstel houder in de vorm van een schedel, die misschien net zo bruikbaar is en een stuk minder moeite, maar jaaaaaa.. Niet zo leuk.


http://www.amazon.com/Skulls-Skeletons-Toilet-Holder-Height/dp/B003IGNJFQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=home-garden&qid=1293725735&sr=8-2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten