woensdag 6 april 2011

hex editen van planten tegen zombies

Het is een beetje flauw, maar bij ons heeft het zombievirus toegeslagen..
Ik ben het zat te wachten totdat mijn boom der wijsheid 500 meter is (ik zit nu op 304).
Het kost veel te veel tijd. Dus de oude vertrouwde hex-editor er maar even bijgehaald om het user4.dat (ik ben de 4e die een game-file aanmaakte) te editen.
Boom der wijsheid: (Plants vs Zombies, tree of wisdom, location in savefile:

Open de file in een hex-editor op de locatie waar het omgaat (vrij aan het begin van de file) staat nu : D0 01
Dit betekent: D=14*16=224 + 0. De 01 i de highbyte en moet dus worden vermenigvuldigd met 256.
In totaal sta ik dus op 224+256= 480 meter hoog. Nog 20 x voeren en ik krijg weer een tip!..
Ik zal deze graag delen, maar ik laat de eer van de tip nog even aan Kind1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten