maandag 21 maart 2011

Kind1 is moeder geworden..

maandag 7 maart 2011
Rups van de kleine beerKind1 heeft een rups gevonden en meegenomen. In het observatiepotje deed hij het redelijk, al wilde hij geen gras. Die avond hadden we discussie over of je hem nu moest vrijlaten of niet. Vrouw en ik vonden het zielig.
Ik heb hem een paar druppels water gegeven, voor de zekerheid.
(dit is niet de echte rups, maar hij leek er als twee druppels water op..)
Enig naspeurwerk doet ons vermoeden, dat het een kleine beer vlinder is..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_beer_(vlinder)


dinsdag 8 maart 2011
De rups is tot ons aller verbazing gaan verpoppen. Hij is naar boven geklommen en voelde daar om zich heen met zijn snuit. (Nu denken we, dat hij iets van plakkerige zijde verspreidde). Hij wierp zijn haren af (steeds meer, die in de zijde bleven hangen.)
Uiteindelijk zat er een glad wormpje in een nog goed doorzichtige kokon.
Toen volgde een hele tijd niks..



maandag 21 maart 2011Ongelooflijk maar waar, een kreet van Kind1 schrikt ons op: "Hij is een vlinder geworden.."

Diezelfde ochtend, hadden Vrouw en ik het er nog over gehad, dat hij waarschijnlijk dood was.
Maar nu zit er inderdaad een vlinder/mot op de kokon.
We hebben het moment van geboren worden allemaal gemist, maar het kan niet al te lang geleden gebeurd zijn.
Ik denk dat hij zit te drogen, we zullen hem zodra hij begint te klapwieken, vrijlaten!

"Ik ben eindelijk moeder geworden!", zegt Kind1. "En ik heb niet eens hoeven persen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten