donderdag 17 maart 2011

Matchen schedel kleur.


Ik wilde de originele schedel repareren. Want ik had aan de achterkant randjes aangebracht, om een net masker te kunnen maken. Ook bleek de gegoten schedel een heel stuk zwaarder (wel 300 gram) en er waren nog wat bijkomende dingen. Het kostte namelijk erg veel laagjes om tot het plastic resultaat te komen en veel laagjes = veel drogen = veel tijd.

Daarom heb ik het origineel weer van stal gehaald. Maar het matchen van die eerste kleur bleek erg ingewikkeld. Ik heb tubes acrylverf gekocht in de kleuren sienna naturel, titaanbuff light en titanium wit. Zwart had ik nog en is ook niet zo heel belangrijk. Uiteindelijk bleek er veel meer grijs in te zitten dan ik me kon voorstellen.
Daarom heb ik besloten om het schilderen te formaliseren naar een iets makkelijker proces, waarbij het resultaat wat constanter is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten