vrijdag 18 oktober 2013

javascript en Physics.

Ik wilde een physics object toevoegen aan een game voor het sinterklaasjournaal.


Het ging erom, dat er een physics object reageert op wat er in de game gebeurt.
 De blokjes verschuiven door acties van de gebruiker en hierop moet door de physics library adequaat worden gereageerd. Als het physics object onder een bepaalde hoogte komt is het spel gewonnen.
Leek me een simpele taak voor een physics engine, ik twijfelde of ik het niet gewoon zelf zou schrijven op het springbox principe. Maar omdat een van de objecten erg dun was, wilde ik toch liever voor een 'echte' library gaan, die al eerder en algemener getest was dan mijn eigen code.

Goden zij dank is er JSFiddle. Met deze bron voor een snelle opzet en heel wat lezen over verschillende soorten bodies en armaturen in box2d. Kwam ik eruit. Het Physics object kan nu alle vormen hebben, ook heel erg dun!

Dit is de bron in jsFiddle
Hier is de box2d download link

Geen opmerkingen:

Een reactie posten