donderdag 9 januari 2014

Facebook developer worden om insights te gebruiken

Stel, ik  heb een spel voor u gemaakt op facebook en u wilt gebruik maken van facebook insights om te zien hoe vaak het spel gespeeld wordt en boodschappen gedeeld worden.
Dan zult u zich eerst moeten registreren als developer op Facebook.
Dit stelt niks voor, feitelijk wil Facebook alleen uw telefoonnummer registreren en verifieren.

Het proces gaat als volgt:

    • Wordt vrienden met SnoepGames (dan is het makkelijker u uit te nodigen voor de gezamelijke app en kan ik me ook niet vergissen als u  een algemene naam hebt.) Dit is mijn bedrijfsaccount, ik heb ook een familie en vrienden account.

    • Er komt een developer request om insights te gebruiken.


    • U wordt doorgestuurd naar developers.facebook.com
      Daar volgt u een zeer eenvoudig vier stappen plan. Als u twijfelt ziet u hier voorbeelden van hoe ik het zou invullen, als ik u was.

      Klik op de groene knop en de wizard gaat van start.







    • Accepteer de voorwaarden door op het vinkje te klikken, klik dan op doorgaan.





    • Vul een telefoon nummer (06) in en wacht op het smsje, vul dan de bevestigingscode in. Facebook vraagt met wie de nieuwe informatie mag worden gedeeld: kies: alleen ik!

    • Vul het grote formulier als volgt in: Negeer de bovenste twee, Kies web, overig en Games. Vergeet niet de twee vinkjes onderaan UIT TE ZETTEN! Facebook negeert hier de Nederlandse wetgeving over OPTING -in! Het is mogelijk om deze later uit te zetten, maar dat is lastiger.

    • De laatste stap is op klaar klikken.
      u wordt gefeliciteerd met uw developer-schap.

    • Als u nu in facebook komt, staat er een kopje ontwikkelaar aan de linkerkant. Klik daar op de app, waarvoor ik u heb toegevoegd en u hebt toegang tot de insights-statistieken













    • Klik op alles weergeven om bij de grafiekjes te komen. Voor de duidelijkheid, dit is voor de campagne begon, we zien hier de insights van het test-traject. Dit vind u ook op: https://www.facebook.com/insights/








    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten