vrijdag 15 december 2017

15.000 euro, geen probleem

Op het moment van schrijven is de gemiddeld bitcoinkoers 14943.90 dat is geheel tegen mijn voorspellingen in. Hetgeen maar weer laat zien, dat ik er ook niks vanaf weet :)
Bij www.bitcoin.nl hebben ze een leuke graph (en veel extra info!), maar let wel op: ze ronden stevig af, waardoor de koers minder volatiel lijkt.

Op deze site:
https://99bitcoins.com/price-chart-history/
kun je de volgende kaart zien:
Ik ben dus niet de enige, die de conclusie trok, dat we moesten kijken naar exponentiele functies. Dit is de GEHELE koers, dus over 6 jaar. Vanaf het eerste moment dat er bitcoins verkocht konden worden, uitgezet op logaritmische schaal. Kijk maar naar de schaal: 0.01, 1,100,10.000,-
Daarop zou een exponentieel verloop een rechte lijn moeten zijn.
Dat is het niet helemaal, er zijn uitschieters, maar grappig genoeg is onze huidige uitschieter vrijwel onzichtbaar...
Dit komt, omdat het volgende streepje 1.000.000,- is!
Volgens deze grafiek zou de bitCoin dat over een jaar of 4/5 kunnen bereiken. Ongelooflijk, maar als je het op deze schaal bekijkt, verdwijnt de bobbel waar ik me zo'n zorgen over maakte..
Het is een herstel van de oude koers op langere termijn.

Dus... wellicht toch geen bitCoin Crash??? Keek ik naar niet genoeg data?
Ik ga toch maar weer voorzichtig wat bitcoins kopen, ondanks de aankomende futures-beurs morgen.. want ook al koop ik maar 0.02, als hij straks een miljoen waard is, is dat toch weer 20.000,- en dan wil ik ook wel 'hodl'en.

Zo en nu maar hopen, dat hij vandaag nog door de 15.000,- euro gaat :)
De amerikanen zitten natuurlijk op de 20.000,- dollar (nu op 17784) te wachten, maar ik hou het voorlopig op eigen bodem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten